lunes, 19 de noviembre de 2012

MOTIBAZIOA

Pasa den egunean egindako mintegian gure taldeak motibazioa azaldu genuen, honako posterraren laguntzaz. Hasieran gai honek ez gintuen gehiegi konbentzitzen, baina azkenean gaur egungo hezkuntzan oso garrantzitsua dela ulertu genuen.

Motibaturik egoteak garrantzi handia du eta asko laguntzen du, bai ikasleei, baita irakasleei ere. Gure posterra irakasleak ikasleak motibaturik mantentzeko egin beharreko lanetan oinarritu ginen; izan ere, irakasleek haurrak motibatzen jakinez gero, hauek askoz hobeto barneratuko dituzte gaiak, ia konturatu barik izango baita.

Irakasle gehienek haien metodologia aldatu behar dute, erabiltzen dutena ikasle askorentzat astuna delako bat ere ez motibagarria. Gure posterrean motibazioa pizteko hainbat giltza azaldu genituen:


  • Gogoz eta umoretsu irakatsi: umeek irakasle alaiak baldin badituzte, beti umoretsu daudenak, ikasgaiak hobeto azalduko dituzte, bromak eginez, jokuen bitartez...
  • Indarguneetan oinarritu ez ahulezietan: ume bat motibatzeko haren arlo positiboak nabarmendu behar dira, negatiboak alde batera utziz; modu horretan, bere buruaz harro egongo da.
  • Arrakasta, ahalegina eta ikaslearen aurrerapena goraipatu: emaitzak ez dira ikasketen azken helburua, barneratzea da helburua. Horregatik, emaitza ona ez bada baina ikaslea gutxienez, saiatu bada, hori izan behar dugu kontuan, saiatu dela. Laguntzarekin nahi den emaitza lortuko du.
  • Sormena sustatu eta bultzatu: Ikasleari ez zaio dena eskura eman behar, modu horretan alferrak bihurtu dira, haien kabuz ezer egiteko gai izanda. Horretarako haurraren sormena bultzatu behar da, haren kabuz gauzak lor ditzan, pentsa ditzan...
  • Lehiaketa ordez, lankidetza sustatu: gaur egungo gizartean asko ikusten dugu lehiaketa. Ikasketen arloan hori ez da batere ona, ikasleen arteko harreman txarra eman daitekeelako. Emaitza onak lortzen dituen irakasle batekin egunero alderatzen bazaituzte azkenean ume horri mania hartuko diozu.
  • Epe motz eta luzeera helburuak ezarri, honekin ikasleen garapena bultzatzeko.
  • Ahal denean ikasleek erabaki dezatela: Ikasleek klasean haien ideiak ez direla kontuan hartzen ikusten badute, ez dute hainbesteko interesik jarriko; finean, irakasleek esaten duten guztia egin behar da, haiek pentsatzen dutena kontuan hartu barik.  
  • Ikasleei beraien aurrerapena interesatzen zaizula erakutsi: ikasleek emaitza onak lortzen dituztenean haien irakasleak pozten direla ikusten dutenean harro jartzen dira, irakaslea haien arrakasta kontuan hartzen baitu.
  • Ikasleen arteko lankidetza sustatu: taldean lan egitea umeei izugarri gustatzen zaie eta horrela guztiak ikasiko dute.
  • Lorturiko arrakasta goza dezaten utzi.


No hay comentarios:

Publicar un comentario