AUTO EBALUAZIOA
Idatzi honen bitartez, Irakasle Funtzioko asignaturako nire auto-ebaluazioa
egingo dut. Lauhilabeteko honetan hainbat lan egin behar izan ditugu, gehienak
hausnartzera bultzatzen gintuztenak. Lan batzuk zailagoak egin zaizkit beste
batzuk baino, ala ere denak aurrera ateratzeko gai izan naizela uste dut.
Lehenik “umeak nola ikasten duten” bideoa ikusi genuen, horri buruzko
hausnarketa bat eginez. Lan berean ere, irakasle-eskolako ikasketak hautatzeko
arrazoiak aipatu behar genituen. Ondoren egin genuen lana, “etre avoir”
pelikula ikusi ondoren, honi buruzko hausnarketa izan zen. Film honekin beste
eskola mota bati buruz gehiago ikasi nuen, hau da, horrelako eskola txiki
bateko egunerokotasuna nolakoa den.
Rosenthalen artikuluak harrituta utzi ninduen, ez nuen inoiz pentsatuko
besteengan dugun aurreiritziak emaitza horiek ekar ditzanik. Benetan aztertu
beharreko aspektu bat iruditzen zait, nahigabean ikasleak mugatu daitezkeelako,
horrek arazo larri bat sortuz.
Gure ustez irakasle ona zer zen aipatzeko ere eskatu ziguten, momentu
horretan hainbat irizpide jarri nituen eta lan hau egiterako berriro ere
irakurtzean jarritakoa pentsatzen jarraitzen dut, irizpideren bat gehituz.
Gehien gustaturiko lana irakasle bati egin behar izan genion elkarrizketa izan
da. Elkarrizketa horretan oso gustura egon nintzan eta irakasle lanaren
zailtasun askotaz konturatu nintzan, gurasoekin eduki beharreko pazientziaz
adibidez. Elkarrizketa hori egin eta gero azalpen testu bat egiteko eskatu
ziguten, baina beste asignatura bateko materiarekin erlazionatuz. Lan hau
egitea asko kosta zitzaidan, eginbeharrekoa ulertzea asko kosta
zitzaidalako. Irakaslearekin edukitako
elkarrizketak, beste lan batera bidali gintuen; Mapa kontzeptual bat. Mapa
kontzeptual hau taldeko lan bat izan zen, eta nahiz eta gure artean ondo ulertu
lan hau egitea pixka bat kosta zitzaigun.
Ikasgai honetan gai bat aukeratzeko eskatu zigun irakasleak, baina ez genekienez
zein aukeratu irakasleak berak emandakoa izan zen; motibazioa. Motibazioa
kontutan hartuta, informazioa bilatzen egon ginen, mintegirako egin beharreko
posterra egiteko. Mintegi horretan 7/8 ikasleko taldetan banatu gintuzten, eta
bakoitzak besteei geure gaia azaldu behar genien, posterraren laguntzaz.
Ikertzen joan ala, motibazioak hezkuntzan eta egia esan orokorrean duen
inportantziaz konturatu nintzen. Irakasleari egindako elkarrizketan,
motibazioaren garrantziaz hitz egin zidan, eta honek zuen garrantziaz klaseak
ematerako garaian.
Bloga, ikasgai honetan erabili beharreko errementa bat da, egia esan nik ez
dut askorik erabili hausnarketa indibidualak egiterako garaian. Hausnarketak,
testuak… horrelako gauzak asko kostatzen zaizkidan gauzak dira eta esfortzu
handia eskatzen didate. Ala ere, erraztasun gehiago hartzen ari naiz, eta
espero dut poliki bada ere, lanak eginez, hausnarketak eta antzerakoak erraztasun
handiagoz egitera iristea.
Amaitzeko, ikasgai honi buruz nire iritzia emango dut. Diigo ikasgai
honetan aurkeztu ziguten errementa bat da, eta erabilgarria iruditzen zait,
nahiz eta ez askorik erabili. Nire ustez tresna honen erabilera hautazkoa izan
beharko litzateke. Nire beste ikaskideek aurkituriko informazioa ikusi eta erabiltzeko
aukera oso interesgarria eta erabilgarria iruditzen zait, baina aldi berean, ez
nuke ebaluatzeko irizpide bezala erabiliko, lehen esan bezala hautazkoa izan
beharko lukeela iruditzen zaidalako. Hau alde batera utzita, ikasgaian
erabilitako metodologiak harritu nau, hau da, hain teoria gutxi azaltzea
irakasleak. Ala ere, konturatu naiz lan praktiko horiek egiteak, geure kabuz
ikastera eraman gaituela.
Andoni Susperregi
No hay comentarios:
Publicar un comentario