AUTO EBALUAZIOA
Sarrera honetan aipatuko den guztia, lehenengo lauhilabeteetan izan dudan
garapenari buruz hitz egingo dut. Hain zuzen ere, saiatuko naiz azaltzen zer
ikasi dudan eta non ikusten den hori.
Ikasturtea hasi izan zenean, Irakasle Funtzioa ikasgaiari buruz nuen
aurreiritzia oso desberdina zen. Nik espero nuen, irakatsiko zigutela umeen
aurrean nola jokatu, nola hitz egin… Baina guztiz oker nengoen.
Lehenengo egunetik hasi ziguten bidaltzen hausnarketak egiteko; ez banago
oker, lau izan dira nabarmenenak.
Lehenengo hausnarketan, irakasleak erakutsi zigun klasean bideo bat, (umeak
nola irakasten dute?) eta gero hausnarketa bat egitea eskatu zigun galdera bat
eginez: Zergatik hemen?. Hau da, zergatik aukeratu genuen magisteritza ikastea.
Nire euskara maila ez zen oso altua, baizik eta guztiz kontrakoa. Idazlanak
egiterako orduan pairatzen nuen, baina denbora pasa heinean eta hausnarketak
eginez, hobetzen joan da nire euskara.
Bigarren hausnarketan, eskatu zigun Être et Avoir pelikulari
buruz hitz egitea. Gogoeta honetan hezkuntza sistemak nolakoak ziren aipatzen hasi
ginen eta gure iritzia jarri behar genuen, pelikulan agertzen zen hezkuntza
motari buruz.
Hirugarren aldian, Roshentalen artikulua irakurtzea zen, non zaldi batek
matematikako galderei ondo erantzuteko ahalmena zeukana. Hau eta gero, Pigmalion
mitoa agertzen zen. Mito honek oso adierazgarria izan zen niretzat; bertan
erakusten zuelako nola irakasleak aurreiritziz irakasten dutela.
Gure laugarren lana zen, gure irakasle miresgarriarekin hezkuntzari buruzko
elkarrizketa bat edukitzea. Ez dut inoiz egin horrelako ekintzarik eta lotsa
gehiago pasatzea espero nuen. Honekin ikasi nuen nola “zure irakasle ona” ere
adierazten du irakaslearen lana egitea oso zaila dela eta esfortzu handiz egin
behar dela. Elkarrizketa hau aztertu, ideia nagusiak atera eta hausnarketa bat
egin behar genuen izandako eskarmentuari buruz. Horretarako, Garapen
Komunikatiboko irakasleak erakutsi zigun azalpen testuak egitea.
Kurtso hasieran, ikasgaian Diigo erabiltzea erakutsi ziguten. Hau erabiliko
genuke, kurtso osoan hezkuntzarekin erabilgarria izan litzakeen informazioa lortzeko
eta bertara igotzeko. Horrela, eskuragarri izateko etorkizunean; behar baldin badugu.
Nire ustez, aipatu behar dut gure ikasgaiaren nota jartzerako orduan, Diigok,
pisu gutxi izan beharko luke. Ez bakarrik gutxi erabiltzen dudalako, baizik
eta ez diodalako ikusten hain baliagarria Bloga baino; edo hausnarketak baino.
Bloga, aldiz ondo dago, kontu bat ez izanik ere edozeinek sartu daitekeelako
web orrialdean informazioa lortzeko.
Ikusten den bezala teoria saioak gutxi egin dira, eta horri ikasgai honetan
aldeko ezaugarri bat bezala ikusten dut. Hausnarketak eta praktikak asko egiten
dira, baina beti teoria ahaztu gabe.
Praktika hitza esaterakoan burura Aranbizkarra ikastola etortzen zait.
Ikastola honetan bizitzen ari naizen esperientzia dibertigarria izateaz gain,
irakasle lana egiteak etekina ateratzen ari dudala uste dut. Aranbizkarrara
etorri baino lehen, umeei futboleko klaseak eman izan ditut, baina alde
desberdinak ikusten ditut. Adibidez, ikasgelan umeen arreta lortzea zailagoa
dirudit. Klasean, gustatzen ez zaien ikasgaiak egiteko umeari motibatzea gehiago kostatzen delako.
Aldiz futbolean, guztiz kontrakoa, ariketa fisikoak egin daitezke baloiarekin
batera; eta ez bakarrik korrika egiten, batzuk pentsatzen duten moduan.
Irakaslearen lana ere mintegi batean egin genuen. Bertan talde bakoitzak
aukeratutako gaia, ahalik eta hoberen aurkeztu behar zuen. Beste taldekoek uler
zezaten eta interesa lortzea ere. Azken honek lortu izanda, badaezpada gure
blogean pare bat sarrera egin ditugu gure gaiari buruzko informazio gehigarria
ipiniz.
Esanak esan, hasi izan garenetik orain arte, irakasle bezala garapen bat
ikusi dut; bai beste irakasleen ikuspuntua ikusteagatik, bai praktika saioetan
izandako eskarmentuengatik. Baina ikasle bezala galdera bat sortzen zait
hausnarketak egin ondoren; nola ebaluatzen/kalifikatzen dira hausnarketak?Hau
da, nola jarri dezakegu hausnarketa bati zenbaki bat?
No hay comentarios:
Publicar un comentario